HTML

Karrier és a nők

Ki ne érezte volna már, hogy munkahelyén kiaknázatlan marad tudása, nagyobb feladatok megvalósítására vágyik?! Miért halogatjuk mégis a döntést a váltásról? Milyen esélyek várnak ránk a munkaerőpiacon? Kik és hogyan segíthetnek életpályánk alakításában? Valóban igaz az, hogy a nők életében a karrier csak a család után következhet? Kérdéseinkre találjuk meg közösen a választ!

Friss topikok

Linkblog

A sikeres nők titka

2007.10.08. 11:43 SikeresNő


Egy nő bármit megszervez, megold és elintéz, ha kell. Tud csapatban dolgozni, és mindig nyitott a változásokra. Miért vagyunk mégis kevesen vezető pozícióban?



Akadnak azért jó néhányan, akik már bizonyítottak, az ő példájuk mutatja, hogy érdemes hinni magunkban, és nem szabad megfutamodni, hanem következetesen küzdeni kell a céljainkért.



Tudatosság és szenvedély


„Mérnöknek készültem, aztán az akkori trend hatására a kereskedelem felé fordultam — mondja Tengerdi Laura (31), az Unilever Magyarország Kft. Algida termékcsoportjának marketingvezetője. – A Külkereskedelmi Főiskolán tanultam tovább, és közben lehetőséget kaptam, hogy az angol nyelvet Hollandiában sajátítsam el. Ez az élmény annyira meghatározó volt, hogy úgy döntöttem, holland irányultságú cégnél fogok elhelyezkedni. A pálya- és diplomamunkámat is erről az országról írtam, akkor fordultam meg először az Unilevernél. Aztán hozzájuk kerültem gyakorlatra. Akkor bizonyítottam, és megfeleltem, így egy évvel később pályakezdőként mint marketingasszisztens helyezkedtem el a cégnél. Újabb és újabb feladatokat kaptam, tevékenykedtem mint termékmenedzser, három éve pedig termékcsoport-vezető vagyok. Ezt nagy sikernek könyveltem el. Szerencsére a munkaköröm folyamatosan bővült, és minden új feladat komoly kihívást jelentett. Magam is kerestem ezeket, mindig kitűztem célokat, hiszen ez vitt előre. Most arra vágyom, hogy külföldön is kipróbáljam magam, és megtanuljak spanyolul. Azt hiszem, a sikerhez vezető út alapeleme nálam a szenvedélyesség és a munka szeretete, persze azért egy jó adag szerencsére is szükségem volt. Mivel könnyen teremtek kapcsolatot, nem okoz számomra nehézséget, hogy megtaláljam a hangot a kollégáimmal és az üzleti partnerekkel. Az alkalmazkodó- képességemet nagyban fejlesztette, hogy gyerekkoromban legalább nyolcszor költöztünk a szüleimmel, így hozzászoktam, hogy újabb és újabb környezetbe kell beilleszkednem. A párommal viszont nemrégiben házat vásároltunk, és remélem, ez már az utolsó állomás lesz."

„A kihívások éltetnek"

„Mindig vonzott a jogi pálya — mondja Szabó Edina (27) egy ingatlanközvetítő iroda tulajdonosa. — Aztán mégis úgy döntöttem, hogy fontosabb a saját egzisztenciám megteremtése, és ha már az megvan, akkor következhet a tanulás. Először szállítmányozási területen és az ingatlanszakmában dolgoztam. Majd gondoltam egyet, és nyitottam egy szépségszalont. Kockáztattam, de bejött. Felfutattam az üzletet. Egy idő után úgy éreztem, már nem jelent elég kihívást az üzlet vezetése. Elvégeztem egy ingatlanközvetítő-iskolát, amit ma csak kevesen mondhatnak el magukról, és két évvel ezelőtt a párommal nyitottunk egy hat főt foglalkoztató ingatlanirodát. Hatékonyságunk abban rejlik, hogy a vevők és az eladók igényeit egyaránt szem előtt tartjuk. Nálunk alapvető a családias hangulat, ami együtt jár azzal, hogy a munkatársaink lelki életével is törődünk. A kollégáimat társként kezelem, mindig kikérem a véleményüket. Igyekszem jó példával elöl járni, ugyanúgy dolgozom, ahogy ők. A sikerhez szerintem fontos a kitartás és hogy mit hoztál magaddal a szülői házból. A hullámvölgyeket könnyen veszem, a hitem mindig segít talpra állni. Nagyon jó, hogy a párom a munkában maximálisan mellettem áll, a magánéletben pedig a béke szigete számomra. Engem a kihívások éltetnek, folyamatosan dolgozom, akkor is, amikor mások lazítanak. Szeretnék a közeljövőben joghallgató is lenni. Szükségem van arra, hogy állandó mozgásban legyek, mindig vannak céljaim. Ha valamibe belevágok, azt teljes erőbedobással csinálom. Tény, hogy számos lemondással jár ez az életforma, de a sikerélmények kárpótolnak."
(MAXIMA)


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://karrier-nok.blog.hu/api/trackback/id/tr68189962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása